Carska Tropina

Długość trasy około 10 kilometrów, czas przejścia do 4 godzin.

Szlak odznacza się walorami przyrodniczymi oraz krajobrazowymi. Ukazuje jeden z ciekawszych zakątków Obrębu Ochronnego Hwoźna. Doskonale nadaje się do spacerów z kijkami trackingowymi.

Wędrówkę rozpoczynam na polanie w oddziale 128. Jest tu parking, wiata i tablice informacyjne. Zgodnie ze znakiem wchodzę do lasu sosnowo – świerkowego i leśną dróżką podążam w kierunku południowo – wschodnim. Po jakichś 1300 metrach dochodzę do krawędzi doliny Narewki. Znajduje się tu kolejna wiata. Kilkanaście metrów w lewo od szlaku, na niewielkim wzniesieniu, wieża widokowa, a raczej to co po niej zostało. Niestety wieża została rozebrana, z krzewów sterczały tylko fundamenty. Mimo braku wieży można podziwiać dolinę rzeki.

Od wieży wędruję w kierunku południowym nasypem wzdłuż doliny. Nasyp jest pozostałością drogi wykonanej dla cara do polowań z podjazdu. Stąd wzięła się nazwa szlaku – Carska Tropina. Po kilkuset metrach ścieżka skręca na zachód w las, następnie na południe. Drewniane kładki ułatwiają pokonanie zabagnionych odcinków. Stylowym mostkiem przekraczam rzeczkę Przedzielna i docieram do kolejnego punktu widokowego. Swym wyglądem przypomina raczej wiatę na siano a nie element infrastruktury turystycznej. Podążam dalej wzdłuż lewego brzegu Narewki. Po jakichś sześciuset metrach szlak skręca gwałtownie na zachód i wchodzę w las. Po 1000 metrach marszu leśnym duktem dochodzę do torów kolejki leśnej. Teraz maszeruję wzdłuż torów w kierunku północnym. Po dwóch kilometrach przy rozwidleniu torów skręcam w prawo i po kolejnym kilometrze osiągam parking.

Dojazd: sześć kilometrów w linii prostej na południowy wschód od centrum miejscowości Narewka. W oddziale 128 puszczy. Jadąc drogą Stara Białowieża – Narewka, około dwóch kilometrów przed Narewką należy zgodnie ze znakiem informacyjnym skręcić ostro w prawo w leśny dukt i po dwóch kilometrach osiąga się parking.

Click to rate this post!